Sunday, January 26, 2014

Banan/kokoskage

Jeg holder også diet måned på andre områder end stof og garn. Siden 1/1/2014 har jeg ikke spist sukker og brød, ris, pasta og den slags. Det er ikke, fordi jeg skal tabe mig eller have større muskler eller den slags. Det startede med et ønske om en sukkerdetox til nu at være ren lchf kost. Mest pga. udfrodringen. Jeg elsker brød for højt til at kunne forsætte med denne kost efter månedens udgang, men det har skærpet min fantasi, og jeg er sikker på, at det sundere for mig. Dog kan jeg ikke se mig helt fri for cravings. I dag bagte jeg denne kage, som smagte forbløffende godt. Jeg har luret en del opskrifter op lchf banankager, men denne er min helt egen udgave.

2 moste bananer
3 æg
50 g smeltet smør
1 spsk husk
2 spsk mandelmel
2 tsk bagepulver
I plade mørk chokolade, hakket
2 dl kokosmel.
2 spsk æblemos

Bag 200 grader i 35 min.

Bonne appétit


2 comments:

  1. Det må prøves! Skal loppefrøskallerne røres op i noget inden eller skal de bare blandes i som de er?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Birgitte. Den mangler selvfølgelig sukkersmagen, men jeg synes den blev rigtig god og svampet og bananerne gør den sød. Loppefrøskallerne putter du bare i sammen med alle de andre ingredienser. Kh Nina

      Delete