Sunday, June 9, 2013

Robe a col rond

Det hedder den i hvert fald i min bog den franske udgave af "Sy til piger 2-6 år" skrevet af Carole Favero.

Vildt nem at sy, da kjolen kun består af for- og bagstykker og et kantbånd til halsen. Dog havde jeg problemer med ærmerne, da ærmerne går i ét med resten, hvilket gjorde at jeg havde svært med syningen i ærmegabet. Hvordan gør man? Man skal jo lægge ærmet op, samtidig med at sidesømmen og skal kunne være der. Der er garanteret et nemt trick - jeg kender det bare ikke.

Jeg synes alligevel, at resultatet blev hæderligt ;)





8 comments:

  1. Den er vel nok fin :) Jeg har ikke prøvet den endnu så jeg kan desværre ikke hælpe med svar ... Kh K

    ReplyDelete
  2. Ka så måtte jeg lige ned og kigge i bogen.... Det giver da ingen mening.... Hvordan skal det kunne lade sig gøre uden, at få en klumpet syning under armen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tja det tænkte jeg også... Det jeg gjorde var at ikke at lave oplægningen ikke dobbelt, som jeg normalt ville gøre. Men det var noget værre gratværk ;)

      Delete
  3. Ej hvor er den fin. Jeg ville da "bare" sy den sammen altså siderne, overlock rundt i ærmet og sy men en fin kantsting bagefter eller (?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var faktisk også det jeg endte med men jeg synes bare ikke, at der var helt "plads" nok. Men det blev nu helt fint ;)

      Delete
  4. Hmm..... det kan jeg ikke se løsningen på. Marapytta Line har sikkert et tricks til den slags, har du set, at hun holder fredagsfix d.12 juli...? Vi kører derover og fylder bilen op, hvis der er andre interesserede (læs sygale kvinder) der vil med til Line systole på Vesterbro. - Sofie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh lyder skønt skønt. Har kigget på datoen og drømt om det, men jeg har sidste arbejdsdag inden sommerferie, så det kan jeg nok ikke slippe for. Lyder ellers som en super idé. Sig endelig til hvis du/I gør det igen, så ville jeg helt sikkert være klar ;)

      Delete