Wednesday, October 29, 2014

chris til alfred

Så fik jeg også prøvet at sy et par Chris-bukser. Det var en julegave til fætter Alfred sidste jul. Det har  altså taget mig næsten et år at få dem på bloggen, hvilket nok er fordi, jeg ikke synes, de er så interessante længere. Det er alt andet lige over to år siden, jeg så dem første gang hos Christina, og siden da er der kørt hundredvis af Chris'sere igennem maskinen hos kreakoner rundt i landet.  

Men hvis  jeg tænker over det, så er to år et meget godt bud på, hvor langt bagud jeg føler mig på krea-fronten. Vil nok skyde på, at det ville tage ca. to år at færdiggøre alle de projekter, jeg har i mit hovedet :) Og hvis jeg strikkede 24/7 i to år, så ville jeg også akkurat få brugt alt det garn, jeg har på lageret. 

Men i min fantasi-kreaverden får jeg lavet masser af ting. Jeg får både strikket bluser til mig selv, til Mio og ikke mindst til ungerne, som elsker strik, og som aldrig brokker sig.  Og min såkaldte blog ville emme af inspiration, weblinks og smukke billeder og velskrevne indlæg :). Jeg må i sving! Heldigvis er der ingen sur chef eller pressede deadlines for mit krealiv er mit friliv, og selvom jeg gerne så, at jeg var mere produktiv, så når jeg det nok :) Det ville jo være fjollet at stresse over de ting, som i virkeligheden giver mig meditation og zen.










3 comments:

  1. Men de er da pæne :)
    Jeg synes også altid jeg savner tid til alt det kreative jeg gerne vil - men sådan er det jo nok bare, når man også skal passe resten af livet. Og det er netop vigtigt ikke at blive stresset af fritiden - god pointe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Birgitte. Du har fuldstændig ret - det var noget andet før de kære unger. Der fik vi virkelig produceret. Jeg glemmer aldrig det halstørklæde du lavede til Margrethe Vestager. Har du tal på, hvor mange meter garn eller antal gram du har strikket alt i alt. Det må være en slat :)

      Delete
  2. Fantastisk indlæg, du har så ret, man skal huske at ens fritidsinteresse, som får os til at slappe af, ikke må blive stressende og føre til dårlig samvittighed. Man skal nyde at drømme om de ting man godt kunne tænke sig at lave og sætte pris på de ting der så rent faktisk bliver til noget :) Og i øvrigt, super fede bukser!

    ReplyDelete